Ayres-terápia
Az Anne Jean Ayres nevéhez fűződő holisztikus szemléletű terápiás eljárás lehetőséget kínál arra, hogy a résztvevők mozgásos játék közben egy egymásba fonódó érzékleti-mozgásos majd érzelmi és kognitív szinteket anélkül szervezhessék meg, hogy a megerősítés-jutalmazás törvényszerűségeinek következetes alkalmazásával gyakorolnának alapjaikban sérült funkciókat. A terápia a szenzoros integráció hipotetikus fogalmára épül: arra a folyamatra, amelynek során az érzékleti ingerek felhasználási céljuknak megfelelően értelmes jelentéssé szerveződnek. A humán tanulás és viselkedés szervezése sok, egymással bonyolult kapcsolatban lévő integrált alrendszer együttműködését jelenti, melyben a sérülés lehetősége számtalan. Ha bármely, ebben érintett funkcionális rendszernek egy eleme sérült, természetszerű, hogy másképpen működik az egész.
És, ami talán a legfontosabb: a terápiában résztvevők számára a játszás összefüggéseiben kínál alternatívákat és ilyen módon hozzáférést az emberiség ősi tapasztalataihoz.
Összefoglalva elmondhatjuk, hogy a tanulási, figyelmi, beilleszkedési zavarok, megkésett beszéd- és mozgásfejlődés, gyenge mozgáskoordináció, egyensúlyérzék, dyslexia, grafomotoros éretlenség, hiperaktivitás, gyenge vizuomotoros koordináció mind javíthatók, fejleszthetők a szenzomotoros integrációs terápiával.
Óvodánkban is lehetőség nyílt a 2013-2014-es nevelési évtől kezdve, hogy a gyermekek Ayres- terápián vehessenek részt.
A foglalkozásokat vezeti: Kapitány-Pálffy Enikő
Gyógypedagógus